Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

Μετάφραση 6ου και ασκήσεις


Ίσως όμως θα φανεί άτοπο ότι εγώ σε προσωπικό επίπεδο συμβουλεύω όλ᾽ αυτά και τριγυρίζω και ασχολούμαι με  τόσα πράγματα, αλλά δημοσία δεν τολμώ να φανερωθώ μπροστά στον δήμο και να συμβουλεύσω όσα πρέπει την πόλη. Η αιτία είναι εκείνο που πολλές φορές και σε πολλά μέρη μ᾽ ακούσατε να λέω, ότι μου ᾽ρχεται δηλαδή μια θεϊκή  και [31d] υπερκόσμια [ φωνή] που και ο Μέλητος στ᾽ αστεία το ανάφερε μέσα στην κατηγορία. Αυτό το πράγμα μού άρχισε από τα παιδικά μου χρόνια και γίνεται μια φωνή μέσα μου, που, όταν γίνει, μ᾽ εμποδίζει πάντα από κείνο που πάω να κάμω και ποτέ δεν με προτρέπει. Αυτό είναι που μου εναντιώνεται και να πολιτευθώ. Και παρά πολύ καλά μού φαίνεται πως εναντιώνεται. Γιατί πολύ καλά ξέρετε, ω πολίτες Αθηναίοι, πως αν εγώ από καιρό επιχειρούσα να πολιτευθώ θα ήμουν χαμένος και ούτ᾽ εσάς θα σας είχα ωφελήσει [31e] τίποτε ούτε τον εαυτό μου. Και μη θυμώνετε μαζί μου που σας λέω την αλήθεια· γιατί δεν υπάρχει άνθρωπος που μπορεί να σωθεί όταν εναντιώνεται με ειλικρίνεια, είτε σε σας είτε σε άλλον λαό, κι εμποδίζει να γίνονται πολλά άδικα και παράνομα στην πόλη. Γι᾽ αυτό [32a] είναι ανάγκη όποιος πραγματικά παλεύει για τη δικαιοσύνη, ακόμη κι αν σωθεί για λίγον καιρό, να μένει απλός πολίτης και να μην ασχολείται με την πολιτική.
 Με αφορμή το κείμενο διαβάστε από συντακτικό:
1.       Απρόσωπα ρήματα και εκφράσεις
2.       Δοτικές προσωπικές
3.       Κατηγορηματική μετοχή
4.       Αναφορικές εκφράσεις
ΆΣΚΗΣΗ
1.       Να εντοπίσετε τις αντωνυμίες του κειμένου και να αναγνωρίσετε το είδος τους.
2.       Να αναλύσετε τις μετοχές του αποσπάσματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.